“Levert mijn website me (n)iets op?”

By
blog_banner

Vier basis tips voor online kansen

Je gelooft in het online-verhaal en wilt meer directe verkoop uit je website of meer offerteaanvragen. Misschien overweeg je zelfs een nieuwe site. Je polst collega’s en branchegenoten. “Je moet gaan adverteren met Google Adwords!”, maar ook “Nou dat heeft me weinig opgeleverd!”, of “Trek dan je portemonnee maar open!”. Hieronder volgen vier belangrijke vragen die je jezelf moet stellen.

1. Wie is je doelgroep?
Cruciaal is de vraag wat jouw doelgroep is en of jouw klant op zoek is naar jou via internet? Zo niet , dan heeft online adverteren sowieso geen zin en kun je je zelfs afvagen of een nieuwe site de investering waard is. Zo ja, stel je dan de volgende vragen.

2. Ben ik goed te vinden?
Je wilt meer omzet of meer aanvragen. Hoe snel kunnen je klanten jouw vinden op het web? Hoe staat het met je zoekmachine-optimalisatie? Is je Google AdWords campagne wel op de goede manier opgezet? Er zijn meer kapers op de kust en die willen allemaal vooraan in de rij staan, dus het is essentieel om goed te weten waar je mee bezig bent.

3. Maak ik het mijn klant makkelijk?
Als je klant je gevonden heeft, wil hij meteen ‘geholpen’ worden. Hij kan de juiste pagina, producten of informatie makkelijk vinden. En hij ziet in één oogopslag misschien wel andere of interessantere goederen of oplossingen. Met andere woorden: hoe ver is mijn site-optimalisatie?

4. Is het mijn geld waard?
Online succes is een serieuze en strategische keuze. Daar steek je tijd, energie en geld in. Dan haal je je investering terug. Zoekmachine- en site optimalisatie, of adverteren is geen eenmalig wondermiddel. Je maakt daar budget voor vrij. Je wilt tenslotte je concurrentie voorblijven.

Vragen over details? Laat ze ons gerust weten via de contactpagina.

Het Altena-Web team